"Okul Hukuku" eğitim ve hukuk disiplinlerinin bakış açılarıyla okul örgütünü inceleyen önemli ve güncel disiplinlerarası bir alandır. Bu alan bir yandan yönetici, öğretmen, öğrenci ve veli gibi okul paydaşlarının hak, yetki, ödev ve sorumluluklarının; diğer yandan da okul sisteminin yönetimi, denetimi, güvenliği, finansmanı ve çevre ile ilişkisi gibi okulla ilgili genel konuların hukuksal analizine odaklanmaktadır.
Kitap "Giriş" hariç üç ana bölümden ve bu ana bölümler altında yer alan otuz iki bölümden oluşmaktadır. Giriş'te okul hukuku hakkında genel bir bilgi verilmiştir. Birinci bölümde "Öğrenciler ile İlgili Hukuksal Düzenlemeler ve Uygulamalar"; ikinci bölümde "Okul İşgörenleri ile İlgili Hukuksal Düzenlemeler ve Uygulamalar"; son bölümde ise "Okullar ile İlgili Hukuksal Düzenlemeler ve Uygulamalar" ele alınmıştır. Her bölüm kapsamında ele alınan konunun önce "kavramsal çerçevesi", daha sonra "hukuksal çerçevesi" (ulusal ve/veya uluslararası) değerlendirilmiştir. Bazı bölümlerde konu ile ilgili dava örnekleri de incelenmiştir.