Bu kitapta okul yönetimi çerçevesinde okulun yönetilebilirliğini artıran kavram, kuram ve uygulamaların neler olduğu ve nasıl yararlanılabileceği ele alınmıştır. Bu amaçla milli eğitim sisteminin yapısı, okulların yönetiminde yararlanılan yasal düzenlemeler, yönetim süreçleri, yönetim kuramları, okul yönetiminde yol gösterici yeni yaklaşımlar, okul iklimi ve kültürü, eğitim öğretim hizmetleri, öğrenci işleri, denetim ve değerlendirme ile örgütsel değişim gibi konular ele alınmıştır. Kitapta yer alan konular aracılığıyla okulun yönetiminde bir yandan yöneticilere yardımcı olmak amaçlanmışken diğer yandan yönetimle birlikte okulun amaçlarını gerçekleştirmekten sorumlu öğretmenlere de görev ve sorumluluklarının neler olabileceği açıklanmaya çalışılmıştır.