Erken okuryazarlık becerileri, okuma ve yazmayı değil çocukların okuma ve yazmaya ilişkin önkoşul bilgilerini, tutumlarını, davranışlarını ve becerilerini ifade etmektedir. Erken okuryazarlık becerilerinin temel bileşenleri erken yıllarda kazanılmaktadır. Okul öncesi dönemde bu becerilerin geliştirilmesi ve desteklenmesi oldukça önemlidir. Erken çocukluk döneminde geliştirilen okuryazarlık yeteneği, yetişkinlik döneminde edinilmesi gereken okuryazarlık yeteneği üzerinde büyük bir etkiye sahiptir.
Okul öncesi eğitimde gerek çocukların okula uyum sağlama sürecinde gerekse erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesinde en önemli görev öğretmenlere düşmektedir. Öğretmenlerin okula uyumu etkileyen etmenlerin neler olduğu ve erken okuryazarlık becerilerinin nasıl desteklenebileceği hakkında bilgi sahibi olmaları hem kendi uygulamalarını belirleyebilmeleri hem de ebeveynleri yönlendirebilmeleri açısından yol gösterici olacaktır.