Okulda öğrenme motivasyonu sadece okul ortamında bulunan ve öğrencilere öğrenme yardımı sağlayan tüm eğitimcilere yönelik değil, aynı zamanda kendilerine öğrenme motivasyonu sağlamak isteyenlere de yöneliktir. Motivasyon her ne kadar öğrenciyle ilgili içsel bir olgu olsa da görülecektir ki onu geliştiren ve canlandıranlar eğitimcilerdir. Bu çalışma, aynı zamanda öğretmen adayı üniversite öğrencilerne hitap etmektedir. Genellikle zaman darlığı nedeniyle öğretmen yetiştirme programlarında, öğretmen adaylarına, okul öğrenmeleriyle ilgili motivasyonun önemi konusunda yeterince duyarlılık kazandırılmamakta; güncel, bilimsel bilgilere dayalı ve motivasyon sorununa sistematik müdahale yaklaşımları tam öğretilememektedir. "Okulda motivasyon" bu sorunun çözümünde öğretmen adaylarına yardımcı olacaktır.