Bu kitap, değişmeyen tek şeyin değişim olduğu çağımızda, işletmelere rekabet piyasasında nasıl ayakta durulabileceğinin ve değişime uyum yeteneğinin ne şekilde kazanılabileceğinin ipuçlarını vermeyi amaçlamaktadır. Bu maksatla kitap; değişimi, değişim sürecini ve onun yönetim biçimini ortaya koyarak değişim yönetimi ile ilgili bir anlamlar dünyası oluşturmakta ve onu daha anlaşılabilir noktaya taşımaktadır. Ayrıca kitap; işletme yönetiminin yeni, farklı konularına (Yönetişim, sosyalleşme, kurumsal sosyal sorumluluk, farklılıkların yönetimi vb.) yer vererek, onların örgütsel yenilenmeye, çalışan davranışlarının pozitif yönde yeniden yapılandırılmasına katkı sağlamayı da hedeflemektedir. Bu çerçevede farklı bir konsepte sahip, olabildiğince geniş literatür taramasına dayanan söz konusu çalışmanın, eksiklikleri ve kısıtlarına rağmen okuyucuya örgüt geliştirme süreci konusunda yeterince alt yapı oluşturma potansiyeline sahip olduğu söylenebilir. İyi niyeti ve katkı sağlama hassasiyetini merkeze alan bu kitap, okuyucuya, işletme dünyasına ve bütün işletmecilere yararlı olacak niteliktedir.