Bu çalışma, ABC Üniversitesi tüm idari birimlerinde gerçekleştirilen iş analizleri reorganizasyon ve norm kadro projesi kapsamında yer alan Personel Daire Başkanlığında yürütülen yeniden yapılanma çalışmalarını kapsamaktadır. Üniversitelerde idari yapıların bu yaklaşımla incelendiği herhangi bir yayına rastlanmamıştır. Kitabın amacı bu konudaki ihtiyaca katkı sağlamaktır. Kitap iki temel kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda bu uygulamaya temel olan yönetim işlevleri, örgütleme ilkeleri ve reorganizasyon ile ilgili temel konulara yer verilmiştir. Bu kitap organizasyon ve yönetim konularının tamamını kapsama iddiasında değildir. Amaç, kitabın ikinci kısmındaki uygulama örneği ile ilgili kavramsal alt yapısının oluşturulmasıdır. İkinci kısımda öncelikle kamu üniversitelerinde idari yapılanmaya değinildikten sonra bu yapının kuramsal arka planı açıklanmaktadır. Ardından ABC Üniversitesinde gerçekleştirilen reorganizasyon çalışmaları ve sonuçları konusunda bilgi verilmiştir. Bu kapsamda çalışmanın yönetimi, Başkanlığın mevcut yapısı ile işleyişi ve önerilen yeni örgüt yapısı ve bu yapıya uygun olarak hazırlanan görev tanımı örneklerini kapsamaktadır.