Elinizdeki kitapta öğrencilerin; 'öğrenme sürecinin farkındalığına, öğretmenlerin; öğretimi, uygulamalanna yönelik teorik ye uygulamalı bilgiler yer almaktadır. Öğretimin geliştirilmesine dönük eylemler; denetim çerçevesinde tartışılmış, uygulamadan örnekler verilerek; teorik ye kuramsal bilgiler önemli ölçüde somutlaştırılmıştır.
Böylece eğitimin kalbi durumunda bulunan 'öğretim' ile öğretimin denetimini gerçekleştiren 'denetimi; biiimsel çerçevede ele alınmış, yeni bir anlamla okuyuculara sunulmutur. Bu nedenle, elinizdeki kitap; öğretmen ve uygulayıcıların (egitim uzmanı) öğretim becerilerini, müfettişlerin de 'denetim'e ilişkin her türlü görüş, düşünce ve uygulamalarını zenginleştirecek yeni bir yapıttır. Böylece elinizdeki kitap Teori -kuram ye uygulama deneyiminin uzlaşısı olarak da görülebilir. Çünkü uygulamadan örneklerle öğretimin denetimi yaşantı ürünü sonucunda meydana gelmiş bir laboratuar çalışmasıdır.
- Demir Kurtbeyoğlu