Okul güvenliği problemi, önemini 1980'li yıllarla birlikte Amerikan okullarındaki bozulma ve şiddet olaylarının artmasıyla kendisini hissettirmeye başlamıştır. Kavram olarak kurumsal ve bireysel bazda fiziksel, toplumsal bazda sosyal ve yine bireysel bazda psikolojik üç temel boyuta sahiptir. Belki de kitle iletişim araçlarının gelişmesi ve medyanın gücünün ve etkisinin artması nedeniyle Türkiye'de de son yıllarda sık sık bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Kimi araştırmacılara göre toplumsal bozulmanın okuldaki yansıması olarak görülen okul güvenliği problemi, toplumun girdisi niteliğindeki öğrencileri birincil düzeyde etkilemesi nedeniyle çok önemlidir. Okul güvenliği probleminin önlenmesi ve meydana gelmişse çözülmesi bakımından sorun alanlarının belirlenmesi, tanımlanması ve çözüm yollarında uygulamaya dönük adımlar atılması gerekmektedir. Bu çalışmada, sözü geçen basamaklardan ilki olan sorun alanları belirlenmeye ve bu sorun alanlarının sınırları çizilmeye çalışılmıştır.