Günümüzde işletmeleri ve tüketicileri etkileyen en önemli faktörlerden biri de dünyanın doğal dengesidir. Bu sebeple 1960'lı yıllardan itibaren doğayı korumaya yönelik çevreye duyarlılık hareketleri önem kazanmıştır. Gelişen ve değişen dünyada çevre, rekabet avantajı sağlamak amacı ile hem işletmelerin hem de kişilerin ve sosyal kurumların üzerinde durduğu hususlardan biridir. Bu gelişmeler tüm paydaşların çevresel konulara daha duyarlı olmalarını gerekli kılmaktadır. Çevreye duyarlılığın artması, işletmelerin üretim stratejileri ve ürün tasarımlarında bu hususa dikkate etmelerine katkı sağlamaktadır. Ayrıca tüketicilerin, çevre bilincindeki artış ve çevreye zarar vermeyen ürünleri tercih etmeleri işletmeleri bu yönde çalışmalar yapmaya zorlamaktadır.