Eğitim öğretim faaliyetleri geleneksel sınıf ortamından çıkarak zamandan ve mekândan bağımsız ortamlarda verilmeye başlanmıştır. 2019 yılı sonlarında ortaya çıkan ve tüm dünyayı etkileyen COVID-19 salgını ile geleneksel ortamlarda yürütülen eğitimlere ara verilmiş, tüm eğitim kurumlarında tam zamanlı olarak uzaktan eğitim sürecine geçilmiştir. Bu süreçte uzaktan eğitim daha fazla önem kazanmış, eğitim öğretim faaliyetleri hızlıca uzaktan eğitime adapte edilmiştir. Salgınla birlikte uzaktan eğitim süreci bir zorunluluk hâline gelmiştir. Yüksek öğretimde uzaktan eğitime bu hızlı geçiş, beraberinde öğrencilerde ve akademisyenlerde odaklanma ve motivasyon kaybı gibi problemler oluştururken, bir çok yüksek öğretim kurumu teknik destek ve altyapı anlamında sürece hazırlıksız yakalanmıştır. Bu noktadan hareketle bu kitapta; yüksek öğretimde pandemi döneminde uzaktan eğitimin yönetimsel süreçle başlayıp bütün aşamalarda nasıl entegre edilmesi gerektiği, pandemi sonrası dönemde uzaktan eğitimin öğrenci ve akademisyen rollerini nasıl dönüştürdüğü ve bu süreçteki yeni yaklaşımlar bölümler hâlinde sunulmuştur.