Günümüz pazarlarında işletmelerin, rekabet avantajı elde etmek ve bunu korumak için, mevcut rekabet kurallarına uygun davranmaktan fazlasına ihtiyacı var. Kıran kırana rekabetten kan gölüne dönen "kırmızı okyanus"larda öne çıkmaya çalışmak artık yeterli değil. Bunun yerine, tertemiz "mavi okyanus"lara yelken açma zamanı. Pazarı ve rekabetin kurallarını yeniden oluşturup mevcut pazarları yeniden tanımlama zamanı. Elinizdeki kitapta pazar oluşturma ile işletmelerin sınırları arasındaki ilişki inceleniyor. Böylece, işletmelerin sınırlarını yöneterek pazarı da yönlendirebileceği ve yeniden oluşturabileceği öne sürülüyor. Bunun yanında, yeni pazar oluşturma noktasında, işletmelerin kullanabileceği iki sınır kararı öneriliyor. Bunlar, kimlik sınırları ve güce dair sınırlar. Böylece, işletmelerin sınırlarındaki değişiklik ile pazarın yeniden oluşturulabileceği öneriliyor.