Kitap, İşletme lisans programlarında yer alan, Pazarlama, Pazarlama İlkeleri, Pazarlama Yönetimi, Pazarlama Stratejileri veya Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi gibi başlıklar altındaki hem tek hem de iki yarıyıllık derslerde kullanılabilir özellikte hazırlanmış. Kitabın iki yarıyıllık olarak kullanılması durumunda, "Kitabın İçeriği" başlığı altında öğreticilere bir öneride bulunulmuş. Elbette bu öneri bir zorunluluk değildir. Tek yarıyıllık pazarlama dersi olan programlar için de öğreticiler ağırlıklı olarak pazarlama ilkeleri kısmında yer alan bölümlerden yararlanacağı gibi, pazarlama yönetimi başlığı altında gösterilen bölümlerden de uygun gördüklerini müfredata dahil edebilirler.
- Pazarlama Kavramı, Pazarlamanın Temelleri ve Pazarlama Anlayışında Değişim
- Pazarlama, Sosyal Yaşam, Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi ve Pazarlamaya Yönelik Eleştiriler
- Pazar ve Pazarlama Çevresi
- Tüketici Davranışları
- Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici Davranışları
- Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
- Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
- Konumlandırma
- Pazarlama Yönetimi ve Stratejik Pazarlama Planlaması
- Ürün - Mallar ve Hizmetler
- Ürün ve Marka Yönetimi
- Yenilik (İnovasyon) ve Yeni Ürün Geliştirme
- Fiyat ve Fiyatlandırma
- Fiyatlandırma Stratejileri
- Pazarlama İletişimi
- Pazarlama İletişimi Araçları
- Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
- Toptancılık ve Perakendecilik
- Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
- Postmodernizm, Pazarlamaya Eleştirel Yaklaşım ve Geleceğe İlişkin Öngörüler