Dünyada yaşanan hızlı değişimler dünya ticaretinde rekabetin artmasına neden olmaktadır. İşletmelerin pazarda kalıcı olmaları için bu değişimi takip etmesi zorunlu hale gelmiştir. Sosyal hayatımızda çevremizdeki değişimleri fark ederken rekabetin de arttığını gözlemlemekteyiz. İhtiyaçları günden güne artan tüketiciler bu globalleşen pazarda pek çok farklı ürüne rastlamaktadır. İşletmeler için bu çeşitli ürün içerisinden farklılık yaratmak ve tüketicinin güvendiği bir marka yaratmak en önemli stratejik noktadır. Çünkü tüketicilerin ihtiyaçları sürekli değişmektedir. Bir işletme yaratacağı marka ile gelişen dünyanın gerisinde olmadığını ve sürekli değişime açık olduğunu ifade etmektedir. Bu çalışmada pazarda büyümenin, ayakta kalmanın ve değişimi yakalamanın en önemli yolu markalaşmak olduğunun üzerinde durulmuştur. İşletmelerin markalaşma yolunda kalıcı ve sağlam bir imaj yaratmak için izledikleri stratejilerin önemi vurgulanmıştır. Markalaşmanın işletmeye ve tüketiciye kazandırdığı avantajlardan bahsedilmiştir.