Kampanyalar hedef kitleyi veya kamuoyunu mobilize etmeye, kanaat iklimini etkilemeye çalışır. Buna göre kampanyalar bir şeyi desteklemek veya destek vermemek, birine taraf olmak veya ona karşı çıkmakla ilgilidir. Dahası belli kararları almaktan kaçınanları kavramak peşindedir. Kampanyalar bu içerikle gösteri veya protesto ya da davranış değişikliği şeklinde etkilere de yol açabilmektedir.
Günümüzde kampanyalar modern demokrasilerin alışkanlık haline getirdiği uygulamalardan biridir. Bilimselleşme ile seçimler politik gücün/iktidarın meşrulaştırıcı iki işlevi olarak kabul edildiğinden kampanyalara bu bağlamda özgün roller yüklenilmiştir. Demokrasinin aşınmaya başladığı, kamuoyunda seçkinlerin politik sorunları çözebileceğine ilişkin umutların azaldığı, seçimlere katılım oranlarının gerilediği ve politik ilgisizliğin arttığı yönünde saptamaların yapıldığı bir dönemde kampanyalar halen etkisini korumakta, tartışmaları sürüklemektedir. Dahası geçmişte ilerici hareketlerin mesafeyle yaklaştığı kampanyalar bugün artık politikada sözü olan herkes için bir aracı konumuna gelmiştir.