Türk pop müziğinin makamsallığı konusundaki tartışmaya bilimsel bir dille yaklaşan bu kitap, popüler müziğe akademik bir bakış açısı getirmek yönünde çaba göstermektedir. Seçilen yirmi beş Türk pop müziği parçası, tarih sırasına göre yetmişli yıllardan iki binli yılların başlarına kadar sıralanmış, en bilindik albüm veya klip kayıtları üzerinden notaya alınmış ve makamsal olarak analiz edilmiştir.
Popüler kültür, ulaşmak istediği toplumun kültürel kodlarıyla birleşerek kitlelere ulaşıyor. Türk müzik dinleyicisine ulaşabilmek için de öncelikle Türk dinleyicisinin kulağının alışkın olduğu makamsal yapıyı kullanması gerek-miştir. Türk pop müzik tarihine bakıldığında, pop müziğin bir endüstriye dönüşmesinin ancak "aranjman dönemi"nin terk edilip, makamsal unsurlardan beslenen eserler üretilmesiyle mümkün olduğu, büyük satış rakamlarına ancak bu değişimden sonra ulaşılabildiği görülür. Bu sonuç aynı zamanda Türk popunun neden yurt dışında rağbet görmediğinin (vice versa) cevabını da bir ölçüde içerir.
Popüler müziğin bir endüstri dalı hâline geldiği günümüz eğlence müziği piyasasında, kimi pop şarkıcıların kariyerleri boyu ulaştıkları toplam kazançları küçük ülkelerin yıllık bütçelerini geçmiştir. Pop müziğin ve müzik, eğlence dünyasının daha iyi anlaşılması, bu endüstrinin gelişimine katkı sunacak ve yön vermeyi kolaylaştıracaktır. İyi bir sanat ve sanat felsefesi eğitimi almayan bireyler için çok sevilen bir popüler figür, körü körüne takip edilen bir kanaat önderine dönüşebilir. Önemsiz görünebilecek birkaç dakikalık bir müzik parçasının taşıdığı mesaj, kitleleri peşinden sürükleyecek bir slogana kolayca dönüşebilir. Beğeniler, kültürel aidiyetlerin sorgulanmasına sebep olacak düzeyde etkiye sahip olabilirler.