Son yıllarda programlama eğitimine ilişkin önemli bir paradigma değişikliği meydana gelmiş, programlama eğitimi verilerek üst düzey düşünme becerilerinin kazandırılabileceği benimsenmiştir. Bir başka ifadeyle artık programcı yetiştirmenin yanı sıra, programlama eğitimi verilerek bireylerin üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilebileceği fark edilmiştir. Bu nedenle de programlama eğitiminin mesleki teknik eğitim ve mühendislik eğitimi ile sınırlı kalmasının mümkün olmadığı, daha erken yaşlarda bireylere bu eğitimin verilmesi gerektiği, pek çok ülke tarafından kabul görmüştür. Bu kitapta da erken yaşlarda bu eğitimi alan öğrencilere programlamanın hangi araçlarla, hangi yaklaşımlar kullanılarak, hangi becerileri geliştirmeye dönük planlanması gerektiği, eğitimin nasıl uygulanması gerektiği ve eğitim sonunda nasıl değerlendirilmesi gerektiği tüm yönlerle tartışılmaya çalışılmıştır. Ayrıca gerekli bölümlerde örnek öğretim tasarımları da sunulmaya çalışılmıştır. Kitabın programlama eğitimi veren veya bu alanda akademik çalışma yapan meslektaşlarımıza, lisansüstü eğitim gören öğrencilerimize, öğretmenlerimize ve öğretmen adaylarımıza katkı sağlayacağını umuyoruz.