Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri kitabında konular, eğitimde ve psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki çağdaş gelişmeler ve ülkemizdeki durum dikkate alınarak yirmi üç bölümde ele alınmıştır. Bu bölümler sırasıyla; değişen toplumda eğitim ve öğrenci kişilik hizmetleri, bilgi çağında eğitim, eğitim, öğretim, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, Türk milli eğitim sistemi ve okullar, bireyi tanıma ve birey hakkında bilgi toplama, bireyi tanıma aracı olarak psikolojik testler, bireysel bilgilerin saklanması ve kullanılması, mesleki rehberlik ve yöneltme, mesleki rehberlik ve danışma, psikojik danışma ve psiko terapi, psikolojik danışma ve danışmanlık, grupla psikolojik danışma ve psikoterapi, sınıf öğretmenliği ve kol faaliyetlerinde grup rehberliği, ders öğretmenlerinin rehberlik hizmetleri, ilköğretimde rehberlik ve yöneltme, ilköğretimde psikolojik danışma ve rehberlik, özel eğitim alanında psikolojik danışma ve rehberlik, yüksek öğrenime geçiş, üniversite öğrencilerinin sorunları, yüksek öğretimde öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberlik alanının gelişimi ve sorunları ve son olarak da psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin değerlendirilmesi'dir. Kitap bu kapsam ve içeriğiyle, eğitim fakültelerinde rehberlik, psikolojik danışma ve rehberlik, eğitimde psikolojik hizmetler gibi dersler için ders kitabı olarak hazırlanmıştır. Eğitim sisteminin farklı düzeylerinde çalışıyor ya da çalışacak olan danışmanlar için de yararlı olabileceği düşünülmüştür.