Rehberlik hizmetleri ve sınıf yönetimi, eğitim sisteminin iki önemli unsurudur. Eğitimin bağlamı sınıftır. Sınıf, öğretmenin en mahrem alanıdır. Buradaki sınıf algısı salt bir mekândan ibaret değildir. Öğrencisiyle, öğretmeniyle, fiziki özellikleriyle bir mekândan çok bir olgudur. Öğretmen ise sınıfın maestrosudur. Yönetenidir. Öğretmen, akademik becerisinin yanı sıra bildiğini aktarması ve hedefin (öğrencinin) psikolojisine yaklaşımı bakımından bir pedagogdur. Sınıf yönetimi, eğitimin kaliteleşmesi bakımından hassasiyetle yaklaşılması gereken bir husustur. Rehberlik Hizmetleri Boyutuyla Sınıf Yönetimi isimli bu eserde; sınıf yönetimi meselesine rehberlik boyutuyla yaklaşılmış, meseleye farklı bir perspektiften bakılması gerektiği ifade edilmiştir.
Sınıf yönetiminin; sınıfa etki eden öğrenci, öğretmen, okul yönetimi, aile, çevre açısından değerlendirildiği eserin, literatüre katkı sunması ve eğitimcilere, öğretmen adaylarına faydalı olması dileğiyle...