Masalın Teması: Yardımseverlik, küçümsememe ve böbürlenmeme. Çocuklara kazandıracağı kavramlar: Güçlü-güçsüz, büyük-küçük, mutlu-mutsuz, kızgın-sakin, dönmek-durmak, hızlı-yavaş. Çoklu zeka kuramına göre çocuklarda geliştirdiği zeka alanları
Kişisel (İçsel) Zeka: Kendine güvenin başkalarını küçümsemeye dönüşmemesi, çevredeki varlıklara pozitif bakabilmek önemli kişilik özellikleridir. Masal, bu kişilik özelliklerini destekleyen temasıyla kişisel içsel zekanın gelişmesine katkı sağlar.
Kişiler Arası (Sosyal) Zeka: Sosyal ilişkilerin sağlıklı olarak işleyebilmesi, kişilerin birbirlerine pozitif yaklaşmalarına bağlıdır. Yardımseverliğin olumlu sonuçları, küçümsemeninse olumsuz sonuçları, masal kurgusu içinde çocuklara gösterilmiştir. Bu örneklemeleriyle masal, sosyal zekanın gelişmesini olumlu yönde etkiler.
Doğa zekası: Masalda kullanılan öğelerin doğada var olan öğeler olması ayrıca doğa olaylarının izah ediliyor olması, (Yağmurun oluşumu, kızışan taşların yangın çıkarması vb.) doğa zekasının gelişimine destek olmaktadır.
Sözel ve dilsel zeka: Masalın kazandırdığı kavramlar, kelimeler, duygu ifadeleri, sözel -dilsel- zekanın gelişimine katkıda bulunmaktadır.
Görsel (mekansal) Zeka: Masaldaki görsel öğelerin ve tasvirlerin zenginliği bu zekayı desteklemektedir.