Sağlık çalışanlarının iletişimi herhangi bir insanın iletişiminden farklıdır. Sağlık çalışanının hasta ve yakınları ile kurduğu iletişim amaçlı bir iletişimdir ve yardım edebilmek amacı ile kurulur. Bu nedenle sağlık çalışanının kendi ve aynı zamanda insanları tanıma ve anlama konusunda bilgi ve beceri sahibi olması gerekir. Dolayısıyla sağlık hizmetlerinin sunumunda rol alacak meslek üyelerinin, iletişim konusunda bilgi sahibi olmaları, iletişim becerilerini hizmet sunum sürecine yansıtmaları en temel adımlarından biridir.
Kitabın içeriği oluşturulurken iletişim sürecinde gerekli olan bilgilerin tümünü kapsayacak bir kurgu planlanmıştır. Temel amaç, sağlık çalışanı tarafından ihtiyaç duyulacak bilgilere bir arada ulaşabileceği bir kaynak oluşturmaktır.