Sağlık hizmetleri; insan hakkı olması, kamusal ağırlıklı hizmetler olması, karmaşık olması ve dışsallık özellikleriyle diğer mal ve hizmetlerden ayrıldığı gibi arz ve talebin pazarda buluşma biçimi açısından da farklılaşmaktadır. Bu nedenle sağlık kurumlarının yönetimi başta ABD olmak üzere bütün dünyada sağlık ve işletme bilimi arasında ayrı bir alan olarak gelişmiştir.
Kitap; yönetici, sağlık hizmetleri sistemi, hasta ve çevresi kavramlarını irdeliyor. Akabinde ayakta ve yatarak sağlık hizmeti veren kurumları tanıtıyor ve bu kurumlarda yürütülen tıbbi tanı, görüntüleme, idari, mali, tedarik, teknik, beslenme, ev idaresi, bilgi sistemleri, kurullar ve eğitim hizmetleri konularını ele alıyor ve son kısımda bazı iyi uygulama örneklerine yer veriyor.
Kitabın; sağlık yönetimi alanında aktif yöneticilik yapanlara, yöneticilik eğitimi alanlara ve bu alanda bilimsel çalışma yürütenlere katkıda bulunarak sağlık hizmetlerinin profesyonel yönetilme düzeyini yükseltmesi bekleniyor.