Sahip olduğu entelektüel sermaye ile teknolojiyi birlikte kullanarak elde ettiği uzmanlık alanlarıyla çok sayıda ve çeşitte sağlık hizmeti üreten ve bunları topluma sunan sağlık kurumları, gün geçtikçe daha nitelikli sağlık hizmeti talep eden toplum üyelerini memnun edebilmek için rekabetin odak noktasını "kalite" üzerine çevirmişlerdir. İşte bu doğrultuda ortaya çıkan hizmet kalitesi kavramı; bir kuruluşun müşteri beklentilerini karşılayabilme ya da ötesine geçebilme yeteneği olarak ifade edilmektedir. Kalite, sağlık hizmetlerinin sunumunda ve kurumun tekrar tercih edilmesinde sağlık kurumları açısından önemli bir yere sahiptir.
Bir sağlık kurumunun kalite düzeyi, müşteri memnuniyetini tespit edebilmek ve geleceğe yönelik hamleleri planlayabilmek için veri niteliğinde olup, bununla birlikte kurumun performans göstergelerinden biri olarak da değerlendirilmektedir. Bir kurumun amaç ve hedeflerinin gerçekleşme derecesi olarak tanımlanan performans kavramı, kalite hedeflerinin gerçekleştirilmesine bağlı olduğundan kalite ile yakından ilişkilidir. Bu nedenden dolayı kitapta kalite ve performans konuları birlikte ele alınmıştır.
Sağlık kurumlarında kalite ve performans yönetimi ile ilgili konuları güncel ve geniş perspektifle ele alan bu kitabın, sağlık disiplini ile ilgilenen tüm taraflar açısından önemli bir başvuru kaynağı olacağı düşünülmektedir.