Sanayi 4.0, ile ilgili teknolojiler, sanayiyi köklü bir şekilde değiştirmektedir. Sanayi 4.0 kullanımında ürünün pazara sunulma süresinin hızlandırılması ve maliyetlerinin azaltılması gibi pek çok önemli neden vardır.
İşletmeler; Sanayi 4.0 seviyelerini belirlemek, ihtiyaçlarını değerlendirebilmek, kendilerini rakipleriyle kıyaslamak, plan ve stratejilerini doğru belirlemek için olgunluk ve hazırlık modellerine gereksinim duymaktadırlar. Geliştirilen SANOL Sanayi 4.0 olgunluk modeli aracılığıyla mevcut modellerin ve araçların genişletilmesi amaçlanmaktadır. Çalışmanın sonucunda, uygulanan test ile sanayideki bir işletmenin altı boyut için puanı ve genel puanı çıkarılmaktadır. İşletmenin, Sanayi 4.0'a geçişte, olgunluğu, bu endeks sayesinde sayısal bir şekilde ifade edilebilecektir. İşletmelerin zayıf ya da güçlü yönleri belirlenebilecektir.
İşletmelerin dijital dönüşüm olgunluğunu ölçmek için geliştirilen SANOL olgunluk modeli, altı farklı boyut kullanılarak sağlıklı bir ölçüm yapmaktadır. Modeldeki boyutların ağırlığını belirlemek için AHP kullanılmıştır. Geliştirilen SANOL olgunluk modeli boyutları ve alt boyutları belirlenirken kapsamlı bir kaynak araştırması yapılmış, ardından uzman görüşleri alınmış ve boyut ağırlıkları geçerliliği için de AHP kullanılmıştır. Modelin uygulanması için oluşturulan anket, çok sayıda işletme ile yüz yüze görüşmeler yapılarak, sorular sürekli güncellenerek oluşturulmuştur. Anket yanıtlarından yola çıkarak her işletme için toplam puan ve altı boyut puanı hesaplanmış, her işletmenin Sanayi 4.0'a geçiş olgunluğu puanlamasını sağlayan model, işletmelerin güçlü ve zayıf yönlerini ortaya çıkarmaktadır. Ayrıca işletmelere, aldıkları puanlara göre önemli bazı önerilerde bulunulabilmektedir.