Satış sürprizlerle dolu bir iştir. Satışın ana teması alışverişe dayanır. İnsanlarla yoğun ilişki gerektirir. Bu yüzden piyasada yetenekli satışçılar aranmakta ve hem teorik hem de pratik bilgilerle donanmış satışçılara ihtiyaç duyulmaktadır. Satış konusuna akademisyen ve uygulayıcı gözüyle bakan bu kitapta, satışçı olmak ya da satışla ilgili bilgi edinmek isteyenler için bazı temel bilgileri sunmak ve satış mesleğinde ortaya çıkan sorunların çözülmesinde yardımcı olabilmek için satışçı olmanın özellikleri irdelenmektedir. Kitap, satış konusuyla yeni karşılaşan ya da yeni satış işine girenlere veya satış yöneticiliğine geçenlere faydalı olabilecek bir kaynak olarak değerlendirilebilir. Bu tür bir kitap satış ortamına kültürel bir katkı da sağlamaktadır. Ayrıca satış mesleğindeki bireysel gelişimin çömezlikten yöneticiliğe kadar olan sürecini ve farklı satış ortamlarında meydana gelen durumları ortaya koymaya çalışmaktadır.