Fransız Yeni Dalga "akımı" içinden çıkan Jean-Luc Godard, tartışmasız sinema tarihinin üzerinde en çok konuşulan yönetmenidir. Kelimenin gerçek anlamıyla bir akım olup olmadığı her zaman tartışılabilecek olan Yeni Dalga'nın en önemli üç yönetmeni Truffaut, Resnais ve Godard olmakla beraber, -diğer yönetmenler de içinde olmak üzere- hiçbiri ortak bir dünya görüşünü ve estetik çizgiyi temsil etmemektedirler. Oysa Godard, belirli bir yol izleyen elliyi aşkın filmiyle sinema estetiğinin geleneksel çizgisini terk ederek, sinemada tamamen yeni bir estetik çizgi oluşturmuştur.
Godard sinemasının incelenmesi, bir anlamda, sinemada gerçeğin ve gerçekliğin de biraz farklı bir bakış açısıyla ele alınması anlamına gelir. Çünkü Godard'ın sinemaya getirdiği bütün yenilikler ve ortaya koyduğu estetik çizgi, gerçeği görünen yüzünün ardında arayan bir eğilimin ifadesinden başka bir şey değildir.