Sinema ve Din Eğitimi adlı bu kitapta, öncelikle Amerikan, İran ve Türk sinema tarihi incelenmiş, bu ülkelerdeki sinema din ilişkisi değerlendirilmiştir. Konuya dair geniş bir bakış açısı sunan bu tarihi perspektiften sonra sinemanın psikolojik ve sosyolojik gücü somut olaylar ve filmlerle ortaya konmuştur. Bazı film türlerinin din eğitimi açısından elverişli olup olmadığı da değerlendirilmiştir.
Sinemanın örgün ve yaygın eğitimdeki rolü, ayrı başlıklar halinde incelenmiştir. Filmlerin, eğitim amaçlı kullanımının tarihçesine, film kullanımında dikkat edilmesi gereken ilkelere, film kullanımının fayda ve sınırlılıklarına, filmlerle birlikte kullanılabilecek etkinliklere yer verilmiş, DKAP dersi için kullanılacak filmlerin seçimi ve değerlendirilmesi amacıyla bir "Film Değerlendirme Formu" geliştirilmiştir.