Toplumsal koşulların bir çıktısı olan milliyetçilik, toplumdan ayrı ve bağımsız bir olgu olarak değerlendirilemez. Milliyetçi söylemin yayılması ve yeniden üretilmesinde kitle iletişim araçlarının etkisi büyüktür. Mesajını görüntü ve göstergeler üzerinden ileten sinemanın; radyo, televizyon, gazete vb. gibi geleneksel iletişim araçları ile kıyaslandığında anlatı dili daha evrenseldir. Bu bakımdan sinema için, toplumsal yaşamdaki milliyetçi söylemi yeniden üreten en güçlü araçtır denilebilir. Aynı anda dünyanın dört bir tarafında vizyona giren sinema filmleri; anlatısında evrensel gösterge sistemlerini kullanarak ve gerçekliği yeniden inşa ederek ideolojik bir araca dönüşmektedir. Sinemasal anlatıda kullanılan göstergeler ve estetik bakış, filmin anlamını doğrudan etkilemektedir.
Türk sinemasında milliyetçi temayı işleyen filmlerde kullanılan göstergelerin ve estetik anlayışın tespit edilmesi bu araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu çalışmada, Türk milliyetçiliğini ana tema olarak seçen yedi ayrı yönetmenin yedi filminde Türk milliyetçiliğini simgeleyen göstergeler ve estetik öğeler incelenmiş, bu estetik öğelerin anlatıma nasıl katıldıkları tespit edilmiştir. Araştırma ayrıca, milliyetçilik temalı filmlerin estetik yönelimlerinin yanı sıra milliyetçi ideolojinin inşasında simgelerin nasıl kullanıldıklarını da göstergebilimsel yöntemle incelemektedir.