Türk Eğitim Sistemi içerisinde en küçük yapı birimi okullar, okullarda en temel birim ise eğitim-öğretim faaliyetlerinin sürdürüldüğü sınıflardır. Sınıflarda yürütülen eğitim-öğretim faaliyetleri sonucunda öğrencilerin hedeflenen bilgi, beceri, tutum veya değerlere kısacası kazanımlara ne ölçüde ulaştıklarını saptamak için ölçme araçlarına başvururuz. Ölçme sonuçlarını belirli ölçütlere göre değerlendiririz ve kararlar alırız. İşte bu noktada ölçmeler sonucu elde edilen ölçümlerle en doğru kararları verebilmek, değerlendirmenin geçerliği ve güvenirliği sağlanmış ölçme araçlarıyla yapılmasına bağlıdır. Dolayısıyla yapılan ölçme işleminin hem değerlendirmeyi hem de alınan kararı doğrudan etkilediği söylenebilir. Başka bir ifadeyle ölçme, değerlendirme ve öğrenciler hakkında verilen kararlar arasında yadsınamaz bir ilişki mevcuttur.