Üniversite eğitimine başlayan öğrencilerin öğrenme ortamlarında karşılaştıkları hemen her durum akademik okuryazarlıkla ilgilidir. Okumaları gereken ders kitaplarında, hazırladıkları rapor niteliği taşıyan ödevler veya sunumlarda onlardan eleştirel düşünme, araştırma yapma, raporlama, uzmanlık için adım attığı alana ait terminolojiyi kullanma gibi ileri düzeyde beceriler beklenir.
Üniversitenin ilk yıllarında öğrenciler, ilk ve ortaöğretim dönemlerinde kazanmış oldukları yazma alışkanlıklarını sürdürmeleri nedeniyle akademik yazma konusunda sorunlar yaşayabilirler.
Bu kitabın yazılış amacı, üniversite öğrencilerinin akademik yazma konusunda yaşadığı sorunların çözümünün bir parçası olmaya çalışmak ve akademik yazma içerikli derslere katkı sağlamaktır.