Koşulların her geçen gün hızla değişiyor olduğu içinde bulunduğumuz yüzyıla uyum sağlayabilmenin en önemli enstrümanlarından biri eğitimdir. Eğitim ile yalnızca değişen koşullara uyum sağlamak değil, toplumsal açıdan yaşanan pek çok sorunun üstesinden gelmek de mümkündür. Dolayısıyla eğitimin bu denli dikkate değer olduğu bir dönemde eğitimin niteliği de elbette önem arz etmektedir. Nitelikli bir eğitim değişen koşullara uyum sağlama ve yaşanan sorunların üstesinden gelebilme noktasında hazırlıklı olmaya sebep olacaktır. Bu yüzden kazandıracağı beceriler adına 21. yüzyılın en önemli konularının başında eğitim gelmektedir.
Nitelikli bir eğitim bünyesinde birçok unsuru barındırır. Eğitimin amaçlarını gerçekleştirme de bu unsurların rolü önemlidir. Bu unsurlardan biri de sınıf yönetimidir. Eğitimin amaçlarını gerçekleştirebilmek için etkin bir sınıf yönetimi yeterliği sergilemek gereklidir. Bu yeterlik kimi zaman bir hakem, kimi zaman denetçi, kimi zaman bir lider olmayı gerekli kılabilir. Liderlik ki bu süreçte öğretmenlerin sahip olması gereken önemli rollerden biridir. Dolayısıyla sınıf yönetimi süreçlerinde öğretmenin etkili bir liderlik tarzı ortaya koyması da kaçınılmazdır. Sınıfın kurallarının belirlenmesi, fiziki ortamının hazırlanması, istenmeyen davranışların tespit edilmesi gibi birçok unsura liderlik etmek öğretmenin sınıf yönetimi yeterlikleri adına sahip olması gereken unsurlardandır. Bugün hangi eğitim sistemine göre değerlendirecek olursanız olun sınıf yönetimi eğitimin verimliliği ve etkililiği ile doğrudan ilişkilidir. Sınıf yönetimi açısında gerekli yeterliklere sahip bir öğretmen sınıf ortamında sergileyeceği tutum ve tavırlar ile eğitimin verimliliğine katkı sağlayabilir. Etkin bir sınıf yönetimi ile öğrencilerin sınıfı ve dolayısıyla okulu sevmesi, sosyal ve bilişsel yönden gelişim göstermesi gibi kazanımlar elde edilebilir. Elbette sınıf yönetimi adına gerekli yeterlikleri sergileyemeyen öğretmenlerin bu kazanımları öğrenciler adına elde edebilmesi mümkün olmayacaktır. Görülmektedir ki sınıf yönetimi üzerine araştırmalar yapılacak literatürler oluşturacak derecede kıymete değer bir konudur.
Sınıf yönetimi tüm yönleriyle ele alınması gereken bir konudur. Değişik eğitim örgütlerinde çalışan teorisyen ve pratisyen bölüm yazarlarımız tarafından hazırlanan bu kitap da okuyucusuna kapsamlı bir alan bilgisi sunmayı amaçlamıştır. Kitap özellikle sınıf yönetimi becerisine sahip olması gereken öğretmenlerin veya öğretmen adaylarının bu konu hakkında bilgi sahibi olmalarına katkı sağlayacağı beklentisine sahiptir. Sınıf yönetimin tüm unsurlarını sistematik bir biçimde ele alan kitabın okuyucusuna ve alana katkı sağlaması temennisiyle…