Öğretmenler, mesleklerini sınıf denilen ortamlarda icra etmektedirler. Öğretmenlerin öğretim sürecinde önemli rol ve sorumlulukları bulunmaktadır. Bu rol ve sorumlulukların ne şekilde yerine getirildiği, öğretmenin etkililiğini belirleyebilmektedir. Etkililiği belirleyebilen en önemli unsurlardan biri de öğretmenlerin sınıf yönetimindeki başarı durumlarıdır.
Sınıf yönetimi, öğrencilerin öğretim programlarında belirtilen amaçlara ulaşabilmesi için kuralların belirlenmesi, uygulanması ve davranışların denetlenerek olumlu bir öğrenme iklimi oluşturulması süreciyle yakından ilgilidir. Sınıf yönetimi sonucunda olumsuz öğrenci davranışlarının, karar verme ve sorun çözme teknikleri kullanılarak çözülmesi amaçlanır.
Bu kitapta, sınıf yönetimi dersinin kapsamında yer alan bölümler, teorik açıdan ele alınmış ve ayrıca bu bölümlerin kapsadığı konularla ilgili örnek olaylara da yer verilerek bölümlerin daha zengin bir içeriğe kavuşması sağlanmıştır. Kitabın öğretmen adaylarına, öğretmen yetiştiren alanlardaki yüksek lisans ve doktora öğrencilerine, öğretmenlere ve okul yöneticilerine katkı sağlaması hedeflenmiştir.