Sınıflar eğitim politikalarının son uygulama noktası, okul yönetiminin başarısının en önemli göstergesi, öğretmenlik mesleğinin en önemli icra yeri, eğitim bilimciler için önemli bir araştırma alanı ve öğrenciler için de öğrenim hayatlarının büyük kısmının geçtiği ortamlardır. Başarılı bir sınıf yönetimi sınıfta başlamaz, aksine sınıfta neticelenir. Doğru eğitim politikaları, başarılı bir okul yönetimi, sınıftan kopuk olmayan bilim adamlarınca toplanan bilimsel veriler ve bunlara dayalı yöntem ve uygulamalara hâkim meslek bilincine sahip öğretmenler birleştiğinde başarılı bir sınıf yönetimine ulaşmak çok daha mümkün ve kolay olacaktır. Bu kitapta sınıfın fiziksel, sosyal, psikolojik boyutları, sınıf kuralları, disiplin modelleri, öğrenci motivasyonu, zaman yönetimi, öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi, öğretmen liderliği ve olumlu sınıf ikliminin oluşturulması gibi başarılı bir sınıf yönetimi için önemli görülen çeşitli konulara değinilmiştir. Eserin öğretmen adayları, öğretmenler, akademisyenler ve konu ile ilgili tüm okurlar için faydalı olması en büyük temennimizdir.