Soru sorma eylemi, hayatlarımızın tüm veçhelerine bulaşmış hâldedir. Çoğu diyalog, düz cümleler yerine bir soru ile başlar. Yazarlar, bu eserde soru sormanın felsefesini, teorisini ve pedagojisini ele almaktadırlar. Soru sorma eyleminin insan yaşamı için eşsiz bir düşünme ve bilme aleti olduğu bilinciyle ve kabulüyle bu eser, eğitimsel faaliyetin icrasının olduğu alanlarda yani sınıflarda soru sormanın çoğu yönünü irdelemekle meşguldür. Eserin sizlerle buluşturulma amacı, sınıfta soru sorma üzerine sorular sormanızı sağlamaktır. Her gün sınıflarına daha üretken bir konuşmayı eylemek üzere giren öğretmenlere ve sınıfların realiteleri ile henüz tam olarak karşılaşmamış öğretmen adaylarına bu eserde geliştirilen teorilerin ve sunulan örneklerin etkin soru sorma bağlamında yol göstereceği ümit edilmektedir. Burada ele alınan içerik, öğretmen eğitimcilerine de önemli mesajlar vermekte, sınıfta üretken soru sorarak öğrenen bilişini devindirebilen öğretmenlerin yetiştirilebilmesi bağlamında delil temelli öneriler sunmaktadır.