Günümüz küresel rekabet ortamında şirketler açısından rekabet üstünlüğü elde etmek son derece önemli hale gelmiştir. Rekabet edebilmenin en büyük gereklerinden birisi de güçlü ve büyük bir şirket olabilmektir. Bu sebeple özellikle son yıllarda şirketler birleşmeler ve satın almalar yoluyla büyüme çabası içerisine girmişlerdir. Hem ulusal hem de küresel ölçekte yoğun olarak görülen şirket birleşmelerinin ise pek çoğu maalesef başarısızlıkla sonuçlanmaktadır. İşte bu noktada şirket birleşmelerinin sorgulanması ve başarılarının ölçülmesi gerekliliği hasıl olmaktadır.
Bu kitapta, şirket birleşmeleri ele alınarak etkinlik açısından değerlendirilmiş ve finans sektörünün en önemli aktörlerinden olan ve birleşmelerin de sıklıkla yaşandığı bankacılık sektöründe bir uygulamaya yer verilmiştir. Uygulama kapsamında Türk bankacılık sektöründe faaliyet gösteren 32 adet mevduat bankası veri zarflama analizi yöntemiyle yedi yıllık bir süreçte analize tabi tutulmuş ve sektörde 2006 yılında yaşanan Yapı Kredi Bankası A.Ş.- Koçbank A.Ş. birleşmesi kendi içinde ve sektöre göre etkinlik açısından incelenmiştir.