Siyasal iletişim denildiğinde, akla ilk gelen, siyasi partilerin afişleridir. Gerçekten de siyasal iletişim adına gerçekleştirilmiş olan pek çok akademik çalışma; siyasi partilerin seçim kampanyalarındaki dokümanlarını sayıp dökmekten ya da siyasal liderin kişiliği ile faaliyetlerini aktarmaktan veya siyasi partinin söylem ya da argümanlarını küpürlemekten ibarettir.
Bu çalışmalar, siyasi iletişimin, seçim kampanyalarından ibaret bir akademik aktivite gibi kabul edilmesine yol açmaktadır.
Kuşkusuz ki siyasi rekabet, siyasi iletişimin en önemli konu başlıklarından birisidir ama çok açıktır ki, bir disiplin; herhangi bir uygulama alanının dökümünü yapmaktan ibaret olamaz.
Siyasal iletişim, akademik bir disiplin olarak konumlandırılmak ve bu uygulamalar üniversitelerde tez konusu olarak incelenmek isteniyorsa, kanaatimize göre, akademik camia, teknisyen raporlarından ibaret metinler üretmekten daha fazlasını ortaya koymakla yükümlü olmalıdır.