Doğası gereği 'zoon politikon' olarak nitelenen insanoğlunun bir düzen içerisinde varlığını devam ettirebilmesi, yöneten-yönetilen ayrımına bağlı bir sistem kurmasına bağlıdır. Siyaset, söz konusu bu sistemin kurulması için yapılan tüm faaliyetleri kapsarken; siyasal iletişim, bütün bu faaliyetlere dair enformasyon üreterek kamuoyunun şekillenmesini, gündemin oluşturulmasını, algıların yönetilmesini, rızanın kazanılmasını, iknanın gerçekleşmesini sağlamaktadır. Bu durum yöneticilerin seçimle iş başına geldiği demokratik yönetimlerde siyasal iletişimin önemini artırmış, alana yönelik ilgiyi de çoğaltmıştır.
Artan önem ve çoğalan ilgi, günümüzde siyasal iletişimin farklı boyutlardan ele alınarak incelenmesini gerekli kılmaktadır. Bu kitap da bu gereklilikten hareket ederek planlanmıştır. Kitap tasarlanırken siyasal iletişim alanına parti, kampanya, imaj üçgeninin dışındaki boyutlardan yaklaşarak katkı sunmak amaçlanmıştır.
Bu bağlamda on beş (15) bölümden teşekkül ettirilen kitapta, öncelikle siyasal iletişimin kavramsal çerçevesi çizilmektedir. Ardından ise oyunlaştırma, siyasal güvensizlik, gözetim, elitizm, üslup, toplumsal hareket, bilgilenme, algı yönetimi, siyasal reklamcılık, siyasal pazarlama, oy verme, lider ve aday konuları siyasal iletişim perspektifinden işlenerek birbirinden bağımsız bölümler içerisinde okuyucuya sunulmaktadır.