İkna edici reklam metinleri yaratmak ve sonrasında yaratılan bu metinlerin analizi konusunda kökeni Antik Yunan'a kadar uzanan retoriğin önemi tartışılmazdır. Retorik, iknayı oluşturmayı hedefleyen dil ustalığıdır. İkna edici biçimsel sunumu ile ilgilenen retorik figürlerin siyasal reklamcılık alanında kullanımı önem taşımaktadır. Bu bağlamda siyasal bir iletişim aracı olan siyasal reklamlarda ikna unsurunun bir üst başlık olarak toplandığı bu kitapta, grafik ve tasarım, başlık, slogan ve gövde metin gibi siyasal reklamların dilsel bileşenleri ele alınmıştır. Kitap siyasi parti ve liderlerin seçim dönemlerinde yayınladıkları siyasal reklamlara, dilsel retorik açısından bakabilmeyi amaçlamıştır. Kitap, siyasal iletişim, siyasal reklam ve retorik alanında bilgi edinmek isteyen öğrenci, araştırmacı ve akademisyenlerle bu konulara ilgi gösteren herkese sunulmuştur.