İşletmeler; insan ihtiyaçlarını karşılamak veya yeni istekler ve ihtiyaçlar oluşturmak amacıyla faaliyet gösteren ekonomik birimlerdir. Bu amaçla bir yandan tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere mal, hizmet veya fikir üretmekte; bir yandan toplumun ve ülkenin ihtiyaçlarını karşılamak üzere yeni istihdam olanakları oluşturmakta, büyümeye ve kalkınmaya katkıda bulunmakta, devlete vergi geliri kazandırmakta; bir yandan da işletme sahip ve/veya sahiplerinin ihtiyaçlarını karşılamak üzere onların gelir elde etme, bağımsız çalışma ya da sosyal statü sahibi olma gibi isteklerini yerine getirmektedirler. Büyük gelişme ve değişimlerin yaşandığı günümüz rekabet dünyasında işletmeler; yönetim tarzları, üretim şekilleri, pazarlama faaliyetleri, tedarik zinciri yönetimleri, halkla ilişkiler uygulamaları, markalaşma süreçleri, büyüme yöntemleri, yenilik ve inovasyon çalışmaları gibi konularda, kendilerini sürekli yenilemek zorunda hissetmişlerdir. Bu değişim ve yenileme isteğinin karşılanması amacıyla atılacak ilk adım, genel işletmecilik konularında yeterli bilgi düzeyine sahip olabilmektir. Genel işletmecilik konularını soru cevap şeklinde farklı bakış açısı ile ele alan bu kitap, Türkiye'nin değişik üniversitelerindeki alanında uzman birçok akademisyenin, deneyim ve bilgileriyle kaleme aldığı; öğrencilerin, akademisyenlerin, araştırmacıların, işletme sahiplerinin, yöneticilerin, bilim dünyasının ve ilgili diğer paydaşların istifade edebileceği bir kaynaktır.