Sosyal bilgiler eğitimi, ilkokul ve ortaokul öğrencilerine günlük yaşama yönelik bilgi, beceri ve değerler kazandırmayı ve bu doğrultuda etkili vatandaşlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Söz konusu amacın gerçekleşebilmesi, sosyal bilgiler eğitiminin ilkokul ve ortaokul kademesindeki öğrencilerin gereksinimlerini karşılayacak biçimde tasarlanması ile mümkün olabilmektedir. Sosyal bilgiler eğitiminin tasarlanmasının en önemli noktalarından biri, kuşkusuz sosyal bilgiler eğitim programlarının geliştirilmesidir. Nitekim eğitim programı, bir alana ilişkin etkinliklerin tümünün planlı bir biçimde tasarlanmasını ve uygulanmasını içermektedir. Program geliştirmenin hedef, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme basamakları esas alınarak geliştirilen örnek sosyal bilgiler eğitim programlarını içeren bu kitap, sosyal bilgiler eğitiminin amacına uygun biçimde tasarlanması için sosyal bilgiler akademisyenleri, öğretmenleri, lisansüstü ve lisans öğrencilerine kaynak sağlamak amacına sahiptir. Türkiye'deki çeşitli üniversitelerde görevyapmakta olan akademisyenlerin katkılarıyla hazırlanan kitabın sosyal bilgiler eğitimi alanındaki eksikliklerin giderilmesinde alana katkı sağlayacağına inanılmaktadır.