Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 100. yılını kutladığımız bu özel yıl, eğitim sistemimiz ve bu sistemin önemli unsurlarından biri olan sosyal bilgiler dersi için tarihi bir değerlendirme fırsatıdır. Sosyal bilgiler dersi Cumhuriyetimizin 100. yılı gibi tarihi dönemeçlerin öneminin kavratılmasının yanı sıra güncel sosyal, ekonomik ve politik konulara dair eleştirel düşünebilen, problem çözebilen, sorumlu ve etkin vatandaşlar yetiştiren bir disiplindir. Cumhuriyetin kuruluş felsefesinden, Atatürk İlke ve İnkılaplarına, demokratik değerlerden, toplumsal uyuma kadar birçok konuyu içeren bu alandaki eğitim, yeni yüzyılda karşılaşacağımız zorluklara hazırlıklı olmamız için de vazgeçilmez bir öneme sahiptir.
Bu nedenle, bu özel yılı kutlarken, sosyal bilgiler eğitiminin geniş bir yelpazede nasıl dönüşebileceğini ve güçlenebileceğini incelemek hem tarihimizi anlamak hem de yarının etkin vatandaşlarını yetiştirmek açısından önemlidir. Bu bağlamda bundan önceki Güncel Okumalar 1 ve 2 serilerinde olduğu gibi bu kitapta geniş bir çerçevede ele alınan konularla sosyal bilgiler eğitiminin nasıl dö¬nüşebileceği ve güçlenebileceği ele alınmaktadır.