Sosyal medya, insanların birbirleriyle internet üzerinden iletişim kurduğu ve birçok bilgiyi kolayca paylaştığı ortamlardır. Akıllı telefonların yaygınlaşması ile daha da büyüyen bu ortamlar, son yıllarda insanları birbirine zaman ve mekândan bağımsız olarak inanılmaz bir şekilde yaklaştırmıştır. Yaşanan bu sıra dışı durum, pazarlama alanına da etki etmiş ve markalara yeni bir reklam alanı açılmıştır. Reklam bir ürünü veya hizmeti tanıtarak ona olan talebi artırmayı amaçlamaktadır. Marka ise ürün ve hizmetlerin kimliğini belirleyen ve bunları rakiplerinden ayırt eden bir olgudur. Dolayısıyla reklam stratejilerinde sosyal medyayı daha etkin kullanan markalar, müşteriye daha hızlı ulaşabilmekte ve onların karar sürecini olumlu yönde etkileyebilmektedir. Markanın pazarlama ve reklam yönetimini odak noktaya alarak tüketicilerle iletişim kurmasını kolaylaştıran, ürünü farklılaştıran, rekabet avantajı sağlayan ve ürünü yasal olarak koruyan birçok yararı vardır. Markalar sosyal medya reklamları ile istenilen hedef kitleye doğru zamanda ve doğru yerde erişebilmektedir. Yapılan bu reklam yatırımının geri dönüşü ise geleneksel yöntemlere göre çok daha etkin olmaktadır. Bundan dolayı markalar ürün veya hizmetlerinin tanıtımını yapmak için sosyal medya reklamlarına önem vermektedir. Bu bağlamda sosyal medya, reklam ve marka kavramlarını derinlemesine inceleyen ve bu kavramları birbirine yaklaştıran bu kitabın araştırmacılar, uygulayıcılar ve öğrenciler için yararlı bir kaynak olmasını temenni ederiz.