Siparişleriniz 24 Saatte Kargoda Siparişleriniz 24 Saatte Kargoda Siparişleriniz 24 Saatte Kargoda Siparişleriniz 24 Saatte Kargoda

Sosyal Medyada Dezenformasyon Algısının Araştırılması

Sosyal medya günümüzde geleneksel medyayla rekabet edecek seviyeye ulaşmıştır. Geleneksel medyadan farklı olarak iki yönlü iletişim bulunduğundan kullanıcıların katılımına ve düşüncelerini paylaşmalarına imkân sağlamaktadır. Ancak sosyal medyanın sağladığı ifade özgürlüğü antidemokratik devletlerde olumsuz sonuçlar doğurmaktadır. Bunların başında sosyal medyadaki dezenformasyon gelmektedir. Kullanıcılar birçok konuda yanlış bilgi paylaşarak diğer kullanıcıların yanlış yönlendirilmesine yol açabilmektedir. Bu tür yönlendirmeler sağlık, seçimler, ayrımcılık gibi hassas konularda ciddi sonuçlar doğurabilmektedir.
Sosyal medyada yaratılan dezenformasyon, hükûmetlerin ve sosyal medya şirketlerinin fikir birliği içinde çözülmesi gereken bir konudur. Aksi takdirde yasakların önü açılabilir ve sosyal medya, demokratik olmayan yönetimlerde baskı bahanesi olarak kullanılabilir.
Bu çalışmada; üniversite gençliğinin sosyal medyada dezenformasyonla karşılaşma sıklığı ölçülmüş, öğrencilerin sosyal medyada dezenformasyonla karşılaşma yoğunluğunu etkileyen faktörler incelenmiştir. Sosyoekonomik faktörler, çeşitli sosyal aktivitelere katılım, sosyal medyanın hangi amaçla ve ne sıklıkla kullanıldığı, dezenformasyonun potansiyel psikolojik ve sosyolojik zararlarına inanç, sosyal medyanın dezenformasyona açık oluşuna inanç ve sosyal medyada güvenin sosyal medyada dezenformasyon algısına etkileri incelenmiştir.

Devamını Oku
Trendkitap Fiyatı :
190,00 TL
161,50 TL
%15indirim
En geç 27 Aralık Cuma günü kargoda!
Adet
Havale/EFT ile 158,27 TL
Hızlı Gönderi
Güvenli Alışveriş
İade ve Değişim
Benzer Ürünler
Yükleniyor...