Bugün; mobil cihazlar ve cep telefonları gibi taşınabilen aygıtlarla her an her yerde sosyal medyaya erişmek mümkündür. Günlük yaşam pratiklerimizin her alanında var olan sosyal medya, çağdaş halkla ilişkilerin temelinde yatan iki yönlü simetrik iletişimi daha etkin bir biçimde gerçekleştirmektedir. Sosyal medya araçları, kurum ve hedef kitleleri arasında geleneksel kitle iletişim araçlarının sunduğu kontrolü ortadan kaldırarak daha özerk bir etkileşim ortamı sağlamaktadır. Böylece sosyal medya ile birlikte halkla ilişkiler disiplini sadece kamuoyuna mesajını iletme değil aynı zamanda onunla diyaloga geçme olanağını da sunmaktadır. Karşılıklı çıkar alanları arayışındaki çift yönlü ve tam bilgiye dayalı bir anlayışı geliştirmek olan halkla ilişkilerin amacı; sosyal medya ortam ve araçlarının sunduğu iletişim ve etkileşim ortamına oldukça uygun görülmektedir. Sosyal medyanın sunduğu simetrik iletişim olanakları hem etkili hem iki yönlü ve karşılıklı faydanın temel alındığı stratejik yönetim paradigmasına da oldukça uygundur. Bu bağlamda; bu çalışma, sosyal medyada halkla ilişkiler ve simetrik iletişim konusunda özgün bir çalışmadır. Ayrıca simetrik iletişim çerçevesinde halkla ilişkiler ve sosyal medya uygulamalarına eleştirel bir bakış açısı da sunmaktadır.