İnsanoğlu ilk çağlardan beri çeşitli şekillerde spor ve spor olaylarıyla ilgilenmiştir. Dönemin imkanlarına ve ihtiyaçlara göre şekillenen bu ilgi, kitle iletişim araçları sayesinde giderek artmıştır. Özellikle sanayi devrimiyle birlikte 'boş zaman' kavramının ortaya çıkması ve kitle iletişim araçlarının bu sürece katkısı, spor olaylarına halkın katılımını her geçen gün daha da artırmıştır. Bugün, sosyal, kültürel, ekonomik, fizyolojik, psikolojik, sosyolojik, teknolojik vb. pek çok boyutu bulunan sporla ilgili bilimsel araştırmalar da dünya çapında devam etmektedir. Bu kitapta yer alan çalışmalar da bizlere yeni bakış açıları kazandırmakla birlikte içinde yaşadığımız toplumu ve spor olgusunu daha iyi tanımamızı, anlamamızı sağlayacaktır.