Bu kitap, başarılı olmak isteyen şirket yönetimlerinin önüne kapsamlı ve somut bir yol haritası koyarak, yöneticilerin birer inovatif fikir lideri olmaları için gerekli bütün yöntem ve stratejiler ile ihtiyaç duydukları inovatif organizasyon mimarisini sunmaktadır. Şirket yönetimleri, profesyonel yöneticiler ve konu ile ilgili alanda kapsamlı çalışmalar yapmak isteyenler için temel bir başvuru kaynağı olarak inovasyonla ilgili öğretilebilir bilgi birikimine katkıda bulunulması hedeflenmektedir.
Yarının yüksek performanslı inovatif şirketlerini bugünden oluşturma arayışı içerisindeki çabalara katkıda bulunma misyonuyla hazırlanılan bu kitap, beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, inovasyonun tanımı, kaynaklan ve işletme performansına etkisi konularına yer verilmektedir, ikinci bölümde, inovasyon teorileri, inovasyon geliştirme süreci ve inovasyon ölçüm sistemleri açıklanmaktadır. Üçüncü bölümde, organizasyonlarda inovasyon yönelimi süreci ayrıntılı bilgiler ışığında ortaya konulmaktadır. Kitabın dördüncü bölümünde stratejik inovasyon yönetimi ile ilgili etraflı bilgiler sunulmaktadır. Son bölüm olan beşinci bölümde ise stratejik inovasyon yönetimini uygulama aracı olarak inovatif organizasyona ve özelliklerine odaklanılmaktadır.
Şirketlerin herşeyden önce kendi yapılarını inovasyon etrafında nasıl organize edeceklerini anlamalarına ve inovasyon çabalarından en iyi sonuçları nasıl elde edeceklerini göstermeye yönelik olarak hazırlanmış olan bu eser, işletme yöneticilerinin inovasyon konusundaki kavranılan anlamalarına, karşılarına çıkan inovatif sorunlara etkin çözümler geliştirerek yeni fırsatlara dönüştürmelerinde yardımcı olacaktır.