Küreselleşme, Yirminci yy. sonlarına doğru hız kazanarak büyümüştür. Küresel pazar çerçevesinde birbirini etkileyen birçok etken sayesinde değişime uğrayarak bugüne kadar gelmiştir. Küreselleşme, bir yandan bir bütünleşmeyi sağlarken diğer yandan yerelleşme ile çatışarak değişime uğramış ve yeniden şekillenmeye başlamıştır. Küresel pazarlama, ekonominin büyümesi sonucu yeniden şekillenmesi ve yeni ekonominin ortaya çıkması ile gelişme göstermiştir. Çok uluslu küresel şirketlerin dünya üzerindeki birçok ülkede birbiriyle rekabetinin çok fazla yoğunlaştığını gördüğümüzde küresel pazarlamanın günümüzde ne kadar önemli olduğu ortaya çıkmaktadır. Dolayısıyla dünyanın bir bütün olarak görülmesi pek çok şirket için fırsatların daha iyi değerlendirilmesi sonucunu getirmiştir. Bu kitap, küresel pazarlama stratejileri hakkında bilgiler vererek iş dünyası, uygulamacılar, araştırmacılar ve bu konu ile ilgilenen her kesiminin beklentilerini karşılamaya yönelik olarak hazırlanmıştır.