İçindekiler:
Birinci Bölüm
Devlet – Uhreviyat İlişkisi Ve Hristiyanlıkta Toplum Yönetimi
1.1. Devlet İktidarının Kökenlerinde Uhreviyat
1.2. Hristiyanlığın Devlet Tasavvuruna Genel Bakış
1.3. Kamusal Hristiyanlığın Tanımlanmasında Felsefi Temeller: Kilisenin Kurucu Babaları"
1.4. Roma İmparatorluğu'nun Hristiyanlaşması Ve Sonrası
Kinci Bölüm
Hristiyanlığın Merkezileşmesi
2.1. Orta Çağ'ın Hristiyan Ekümeni" Olarak Papalık Devleti
2.2. Bir Yönetsel Örgüt Olarak Katolik Kilisesi
2.3. Regnum Europae": Charlemagne Ve Kutsal Roma İmparatorluğu
2.4. Orta Çağ Yönetim – Hristiyanlık İlişkisinde Bazı Anahtar Kavramlar
2.5. Kilise Yönetsel Alanının Tanımı Ve Sınıflandırılması: Prefecture", Provınce", Dıocese", Parısh" Ve Manastır"
2.6. Avrupa Yerel Dokusunun Yönetsel Eliti: Kilise, Soyluluk Ve Seküler RuHBAN
2.7. Orta Çağ'ın Sonuna Doğru Avrupa'da Devlet Ve Yönetim
Üçüncü Bölüm
Erken Modern Dönemde Avrupa'nın Yönetimi Ve Hristiyanlık
3.1. Erken Modern Dönemin Devlet Tasavvuru, Dönemin Temel Önceleyicileri İle Belirgin Karakteristikleri: Egemen Metafizik
3.2. Protestanlıkta Kilise – Devlet Ayrımının Temeller
3.3. Erken Modern Dönem Mutlakiyetçiliğinin Absolutısm) Kilise İktidarına Yansımaları
3.4. Bir Erken Modern Dönem Yönetim Aygıtı Olarak Avrupa Devlet Kiliseleri
3.5. Yönetsel Etkinlik – Hristiyan Mezhepleri
3.6. Modern Dönemde Bürokratikleşme Ve Kamu Hizmetlerinin Dönüşümünde Hristiyanlık İzleri