Eğitim süreçlerinde yaratıcı düşünme becerisinin geliştirilmesi ve kullanılması giderek yaygınlaşmaktadır. Hatta bu beceri, yapay zekanın belirleyici olmaya başladığı dijital çağda vazgeçilmez bir beceri haline gelmekle beraber, tarihsel düşünme becerisi olarak tarih öğretiminde de kendisine kalıcı bir yer edinmeye başlamıştır.
Tarih öğretiminde yöntemsel sorunların öğrenciler için tarih dersini daha sıkıcı hale getirdiği kuşkusuz ortadadır. Bu kitapta tarih öğretmenleri; derslerinde öğrencilerinin yaratıcılığını ortaya çıkarmak ve geliştirmek için yeni yöntemler geliştirme süreçleri ve uygulamalarıyla aslında tarih öğretiminde etkili yollar da bulmuş olacaklardır.
Yaratıcılık kısa zamanda geliştirilebilecek bir tavır olmamasına rağmen elverişli şartlar hazırlandığı takdirde yaratıcı düşünme öğretilebilir ve geliştirilebilir bir beceridir. Bu bağlamda tarih yazımında sözü edilen kanıt-yorum-yaratıcılık ilişkileri tarih öğretimine de kılavuzluk yapmaktadır.
Elinizde bulunan bu kitapta eğitimde yaratıcılığın geliştirilmesi için birçok teknikten bahsedilmiş ve bu tekniklerin tarihin malzemeleri üzerinde kullanılmasının örnekleri gösterilmiştir.