Rekabet giderek derinleşen ve farklılaşan bir boyutta yol alırken, rekabetin anlamı üzerine kuramlar ve uygulama deneyimleri farklı platformlarda ısrarla paylaşılırken, her tartışmanın ortasında aynı so-ruya cevap aranmaktadır: "Nasıl?"
Rekabet üstünlüğünü nasıl sağlamalıyız? Maliyet liderliğini nasıl gerçekleştirebiliriz? Farkındalığı sağlamanın üstesinden nasıl gelebili-riz? Yenilikçilik, Ar-Ge, kalite, müşteri talepleri, rakip üstünlüklerini aşmanın yolları………nasıl, nasıl, nasıl?
Bütün bunların çözümü için atılan her adım ya da her aşama, üre-timden müşteri mutluluğuna kadar farklılaşma gösteren birçok yeni yöntemin ve uygulamanın doğmasına neden olmaktadır. Ancak yeni yöntemlerin varlığı, insan ve makine odaklı bir düzenlemenin ya da süreçlerin işletilmesine ilişkin gösterilen çabaların niteliğini belli bir boyuta kadar taşımaktadır. Kat edilen her aşama kimi zaman inanıl-maz kimi zaman sıradan çıktılar sağlasa da önemli olan bu süreçte "müşterinin tercihine layık olmayı" hedeflemektedir.
(Önsözden)
İçindekiler
Bölüm 1
Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş ve Alıcı Tedarikçi İlişkisi
Bölüm 2
Tedarik Zinciri Yönetiminde Bilişim Teknolojileri
Bölüm 3
Kurumsal Kaynak Planlaması ve Değişim Mühendisliği
Bölüm 4
Ters ve Kapalı Döngü Tedarik Zinciri Yönetimi
Bölüm 5
Tedarik Zinciri Yönetiminde Dış Kaynak Kullanımı
Bölüm 6
Tam Zamanında Dağıtım: Milk Run
Bölüm 7
Lojistik Ve Sürdürülebilirlik: Marco Polo Projesi
Bölüm 8
Temel Dağıtım Ağı Modelleri