An gelir kadınlar zamanı yener; an gelir zaman kadınları. Tüm çabaların gereksiz olduğunu sonunda öğrendik. Hepimiz en nihayetinde yaşamaya çalışıyoruz.
Binlerce kadın; aşkını ve ruhunun tüm güzelliklerini sevdikleri adama gözleriyle hissettirirken, adamlar da yol kenarındaki hareketsiz taşlar gibi kaskatı bakarlar. Sonra bu adamların karşısına ruhu olmayan ama yapmacık bir gülümseme ile onu etkisi altına alıp, ölümcül arzulara teşvik edecek kadınlar çıkar.
Hayatımda başarısızlıklarımdan dolayı kimseyi suçlamadım. Her şey benim elimdeydi. Başlangıçtan itibaren tekrar yaşama şansım olsa, muhtemelen tekrar yıllarımı boşa harcardım.
Bir zamanlar soğuk ay, yanan güneş gibiydi; kendi ateşimle onu söndürdüm. Şimdi o soğuk ve ölü; yansıması az ve yalan.
Kırk ikisinde, "Tehlikeli Yaş"a yaklaşırken, hayatındaki ikiyüzlülüklerden kurtulmak isteyen Elsie, kocasından boşanır, potansiyel aşkını geride bırakır ve ıssız bir adada inşa ettirdiği villasında inzivaya çekilir. Tehlikeli Yaş bizi Elsie'nin mektupları ve günlükleri sayesinde yüzleştiği içsel çelişkileri, yalnızlığı ve gün geçtikçe artan insan özlemiyle buluşturuyor.
Tehlikeli Yaş; ilk baskısını yaptığı zaman büyük ses getirerek milyonlarca sattı ve öyküsünden yola çıkılarak üç film çekildi.
Nazi karşıtı pek çok sanatçının ve Bertolt Brecht'in dostu, Colette'in ilham perisi Karin Michaelis; New York Times'a göre "Avrupa'da kişiliği hakkında en çok konuşulan yazar."
"Küçük bir gövde gösterisi."
Los Angeles Times